Končím v pozici výkonného šéfa (CEO) Sportega, což si zaslouží pár vět 🙂

Většinu těch více než 21 let jsem byl v tandemu s Martinem, poslední rok a něco už sám. Když koukám do zpětného zrcátka, tak poslední pětiletka rozhodně nebyla žáná nuda. Zkusím to stručně, bez slz a klišé ...

Vyrostli jsme z nuly na půl miliardy

Během covidu jsme rychle skočili o 50% na půl miliardy.
Hodně jsme roztáhli sortiment do šířky, hlavně o kola, outdoor a běh.
V ten okamžik to vypadalo jako super nápad, ale nutnost nákupů, navazujících předobjednávek, růstu cen a spousty externích vlivů (inflace, pokles kurzu eura a následně přezásobený trh) vytvořila vražedný koktejl, ze kterého jsme se dostali jen za cenu velkých výprodejů.

Po hodně kostrbatém posledním roce, kdy jsme museli podstoupit poměrně razantní odtučňovací kůru - ve skladě, v sortimentu, ale bohužel i personální, se situace začíná zlepšovat. Svítá na lepší časy...

Vracíme se ke kořenům, na kterých jsme vyrostli. Hluboké znalosti produktů, přidané hodnotě pro zákazníky, dělání věcí, které nás baví.
Užším portfoliu, které děláme poctivě.
Tato vize přitahuje super lidi, se kterými je radost ji realizovat..

Věřím, že jdeme správnou cestou.

Dotáhli jsme vstup hned 2 investorů.

2019 získali 15% eRockets (Tom Fikar, Jirka Hlavenka, Roman Oravec, Honza Svoboda a Ondra Klega), kteří nám po skoro dvaceti letech v podnikání otevřeli oči ve spoustě věcí.

V roce 2021 si koupil už majoritu 50,1% velký fond - enterstore.
Absolutní profíci, slušnost a fér jednání.
Otevřeli jsme další kapitolu a získali pevné zázemí s potenciálem pro další růst.
Stali jsme se součástí větší skupiny, která otevřené sdílí svoje know-how.
Součástí skupiny, která dokáže podržet, když se nedaří.
Velké díky Jozef Janov a Jozef Kováč.
💡
I když je to krok do neznáma, nebojte se do firmy pustit chytré lidi a nové myšlenky.


Ze SportObchodu stala Sportega

Skoro od začátku našeho eshopového podnikání nás provázela hodně generická značka SportObchod. Posledních pár jsme věděli, že nám už racionálně nesedí, většinu obratu jsem dělali v Evropě pod značkou Sportega.

Jen člověk si prostě tak nějak zvykne. A i když nešlo jinak, loučení bolelo...


S agenturou Dynamo Design jsme si střihli komplet rebrand a přejmenování.
Značka dospěla, získala novou tvář a jasnou propozici.
Honza Kvasnička nám pomohl s novým webem.
Celý projekt trval hodně přes rok, a i když je to nikdy nekončící proces, povedlo se nám udělat zajímavý web, který je náš a není tuctový.

💡
Hodně jsme podcenili SEO při změně názvu v Čechách a poztráceli spoustu organicu, který se nám vrací pomalu. Naštěstí v poslední době rychleji a rychleji... uff.

Data jsou král...ové

Jsem rád, že Sportega je firma kompletně řízená daty. Každý den začíná pohledem do Power BI. Na všech úrovních, od managementu, přes obchod, prodejny po marketing.

Data driven firma u nás fráze, což není samozřejmé.

Jsem na to pyšný.


💡
"Datová mentalita" je pro firmu v ecommerce klíčová.

Profi management

Mít management tak akorát na velikost firmy, je fakt kumšt.. a zkratky bohužel nefungují 😞

Vždycky jsem preferoval cestu, kdy lidé rostou s firmou, ale ne vždycky se mi dařilo správně trefit okamžik, kdy už to lámeme na sílu a je potřeba udělat nezbytnou změnu.

Lidi z velkého světa jsou super, ale musí se to potkat. Pokud se zadrhne dynamika růstu, je potřeba jít krok-dva zpět, málo kdy toto spojení funguje. Respektive nám ne🙂

Co je ale super - věřím, ale že teď na svých židlích sedí správná partička, která má ty nejvyšší ambice. A kolem nich se celý tým, který zvládne velké věci.

Je radost s vámi pracovat!

So fingers crossed - Jakub, Jarda, Lukáš , Tomáš & Zbyněk 🫰🏻

💡
Skvělí lidé a dynamická firemní kultura jsou nejdůležitější část úspěchu.

Expanze

Po úspěších v DACHu (Německo, Rakousko a Švýcarsko) jsme za poslední 2 roky přidali 3 další trhy - Maďarsko, Francii a Itálii. Před pár týdny Belgii a Nizozemí.

Tady se rozkoukáváme a testujeme potenciál, který pro nás mohou tyto trhy mít. Skvěle funguje Švýcarsko, dobře se rozjíždí Francie.

V expanzi máme určitě našlápnuto velmi dobře , během dalšího roku přibudou alespoň 4 nové trhy . Umíme to velmi efektivně s malými náklady v řádu kratších týdnů.

Je to klíčová cesta k dalšímu rozvoji.

💡
Malý specializovaný eshop bez rozsáhlé expanze nemá moc šanci na dlouhodobý úspěch.

... a proč teda ta změna?

Po zhruba 20 letech si už myslím, že už toho nemám tolik co dát v rámci dennodenního fungování.

Stejně tak myslím, že Sportega potřebuje nové a neotřelé pohledy, novou energii.

Vybírali jsme dlouho, z více než stovky velmi zajímavých uchazečů. Zájem o tuto pozici mě velmi mile překvapil a moc díky všem, kteří jste měli zájem Sportegu řídit.
Věřím, že jsme vybrali toho pravého, který rychle nasál naše DNA a současně přinese novou energii a rozvoj.

Lukáš Lesovský přišel do firmy letos na začátku roku po dlouhých zkušenostech z agentury řídit nejdříve jen marketing. Během prvních pár týdnů ukázal, že je nejen manažer, ale i sportovec tělem i duší, který má pro Sportegu jasnou vizi, vidí dlouhodobou perspektivu a chce s ní spojit svoji budoucnost.

Proto nyní přebírá pozici CEO.

Lukáši, držím palce 💪


No a já ...

... zůstávám v roli jednatele,
... zůstává mi podíl ve firmě,
... zůstávám v boardu,
... zůstávám hlavně Lukášovi k ruce, kdykoli bude potřebovat.

A hlavně se těším, že mi Sportega bude dělat pořád takovou radost ❤️

P.S. Celoživotně otevřen novým příležitostem 😉