Celkem často kolem sebe slýchávám: Provozuji eshop, který nic nevydělává. Co s tím mám dělat?

Hodně lidí dříve či později napadne, často i při miniaturním obratu v řádu miliónů, že se pustí do vlastní značky nebo výroby. Něco, co od někoho nakupují, si zajistí sami a budou mít větší marži. A začnou být ziskoví.

Velmi zřídkakdy, pokud jsem tedy začal jako obchodník, mám kapacity a know how na reálnou výrobu. Není to ale jediná možnost. Ve SportObchodu s těmito myšlenkami koketujeme dlouhé roky a já se pokusím podělit o zkušenosti, které jsme postupně (často krvavě 😉) nasbírali nebo prozkoumali.

Jaké vidím možnosti:

  1. začnu něco sám vyrábět
  2. a) oslovím výrobce v oboru (časté u výživy, textilu, ..) a začnu vyrábět svoji značku u něj
    b) to samé jen budu vyrábět v Číně (nebo kdekoli, kde je levněji)
  3. domluvím se značkou na cobrandingu - např. Badmintonová raketa Victor Ripple Power 33 LTD
  4. stanu se dovozcem zajímavé značky

Než projdu jednotlivé možnosti a podělím se o zkušenosti, chci jen naznačit, kde vidím špičky v oblasti kombinace retailu a výroby. Příkladů je celá řada, toto je můj velmi stručný výběr TOP3, s vlastním citovým zabarvením :)

Firmy, které dnes z naprosté většiny staví na privátních brandech. Sami si vyrábí nebo zadávají výrobu pro svoje značky, které ale už mají jednoznačnou pozici na trhu:

Výborná kombinace vlastních produktů a produktů třetích stran:



Disclaimer
Ačkoli je článek celkem hodně dlouhý, dopředu se omlouvám, že nejdu do hloubky, ale spíše kloužu po povrchu. Každé to téma by šlo rozpracovat do mnohem větší šířky, já chtěl spíše vytvořit přehled. Pokud chcete vědět více, klidně se ozvěte, rád se pobavím detailněji a do hloubky o zkušenostech nebo nápadech.